Sunday, August 25, 2013

პოლიტიკოსების იმიჯი



საბჭოთა სივრციდან თავის დაღწევის შემდეგ საქართველოს კვლავ უწევდა უამრავ ქარტეხილთან ჭიდილი, ამის ფონზე ქართველ პოლიტიკოსებს იმიჯზე ზრუნვისთვის ნაკლებად ეცალათ. თუმცა ამავე დროს, მათ ჩამოუყალიდათ მტკიცე პატრიოტული, მებრძოლი პიროვნების სახე. რაც შეიძლება კიდეც მივიჩნიოთ 90–იანი წლების პოლიტოკოსთა იმიჯად.

21 საუკუნის საქართველოში, როცა ნელ–ნელა თავს იჩენს კონკურენცია პოლიტიკოსთა შორის, დაიწყო ისეთ საკითხებზე ყურადღების გამახვილება , როგორიცაა პიარი, მედიასთან თანამშრომლობა, გარეგობაზე ზრუნვა, და ა.შ. იწყება პიარისა და მარკეტინგის საკითხების შემოსვლა ქართულ პოლიტიკაში. დადებითი იმიჯის შესაქმნელად ანდა გასამტკიცებლად, ქართველ პოლიტიკოსთა უმრავლესობა წინასაარჩევნოდ იწყებს ხოლმე ზრუნვას. იწყება ხალხთან შეხვედრები, წარმოაჩენენ ისეთ თვისებებს , როგორიცაა ქარიზმატულობა, თავდაჯერებულობას . ეს თვისებები აუდიტორიისთვისაც გადამდები და კანდიდატისთვის წარმატების მომტანია.

უნდა აღინიშნოს რომ დიპლომატების, ბიზნესმენებისა თუ საზოგადო მოღვაწეთა იმიჯის შექმნაში მასობრივი კომუნიკაციის საშუალებები დიდ როლს თამაშობს. მათგან, უპირატესია ტელევიზია, რომელსაც აკუსტიკურობასთან ერთად ვიზუალურ–გამომსახველობითი თვისებაც გააჩნია. ოქტომბრის საპარლამენტო არჩევნების შემდეგ რუსთავი 2–ის ერთ–ერთ მაღალრეიტინგულ გადაცემა „პროფილში“ წამყვანმა გაგვაცნო პარლამენტის ახლადარჩეული წევრების მეუღლეები, შვილები. პოლიტიკოსების ოჯახური ცხოვრება, მათი ჰობი და ინტერესები მაყურებლისთვის ყოველთვის საინტერესოა. ასეთი სტილის ტოკ–შოუები ეხმარება პიროვნებას იმიჯის შექმნაში.


საქართველოში ხშირად ვხვდებით ტენდენციას, რომ საარჩევნო კანდიდატი საკუთარი ავტორიტეტის განმტკიცებისთვის ცნობილ ადამიანებს იყენებს.გამომსვლელი წარმატებას მიაღწევს თუ მას მხარს უჭერენ ისეთი პიროვნებები, რომელთა მიმართ ხალხს ნდობა და პატივისცემა აქვს. ქუჩის აქციებზე თუ მხარდასაჭერ კონცერტებზე პოლიტიკოსების გვერდით ხშირად ვხვდებით კინოსა და თეატრის ვარსკვლავებს, მომღერლებს და ა.შ. გვახსოვს პრეზიდეტის შეხვედრები მსახიობებთან, მწერლებთან, პოეტებთან, მაგ: თენგიზ კობერიძე, მუხრან მაჭავარიანი და ა.შ.


ხაზგასასმელია რელიგიის ფაქტორი ქართველი პოლიტიკოსების იმიჯის ფორმირებაში. ჩვენ ხშირად ვხვდებით წინასაარჩევნო კლიპებში კანდიდატებს, რომლებიც ეკლესიის ეზოში ან მის ფონზე აკეთებენ დაპირებებს, ასევე ფრაგმენტებს პატრიარქთან შეხვედრიდან და ა.შ. მართლმადიდებლობის ხაზგასმა ნიშნავს რომ ისინი ავტომატურად მოიპოვებენ მართლმადიდებელი ქრისტიანების კეთილგანწყობას და შესაბამისად, საარჩევნო ხმებს.


რაც შეეხება, მინისტრებისა და მთავრობის წევრებს, მათ იმიჯს განსაზღვრავს იმ უწყების საქმიანობა რომელსაც მართავენ. რამდენად ტრანსფარანტულია, რამდენად გამჭვირვალეა უწყება, აბარებს თუ არა პერიოდულად ხალხს ანგარიშს? ამ შემთხვევაში გადამწყვეტი როლი ენიჭება პრეს სამსახურს და მისი მუშაობის სპეციფიკას. თუ ხშირად ეწყობა ინფორმაციული ბრიფინგები და შეხვედრები ჟუნალისტებთან, თუ უწყება ღიაა პრესისთვის და ზოგადად მედიისთვის, მაშინ მაღალჩინოსანთა იმიჯიც დადებითად შეიძლება მივიჩნიოთ.

ახალი თაობის იმიჯმეიკერები მაქსიმალურად ცდილობენ პოლიტიკოსს ისეთი იმიჯი შეუქმნან როგორი „დაკვეთაცაა“ საზოგადოებიდან, ასწავლიან მათ მედიასთან მუშაობას და ზრუნავენ მის გარეგნულ იერსახეზე. ჩვენ ვიცნობთ ადამიანებს ისეთებს , როგორი ავტორიტეტიც აქვთ საზოგადოებაში, ამიტომ საკუთარი იერსახის, იმიჯის გარეშე პოლიტიკოსის წარმატება წარმოუდგენელია.

No comments: